LAI LEE MIN

LAI LEE MIN
Unit : S3
Major : BAHASA CINA (SJKC)
Institut Pendidikan Guru Kampus Ipoh,
Perak.

Kamera: Nikon D3200

Search This Blog

Powered by Blogger.

Tuesday, February 16, 2021

AKTIVITI AMALI 8: RULE OF THIRDS


 

Pada 17/2/2021, saya telah menjalankan aktiviti amali tentang pembelajaran komposisi Rule of Third. Rule of Thirds memerlukan seseorang jurugambar mengaturkan objeknya di persimpangan atau di sepanjang garis bahawa fotonya menjadi lebih seimbang dan akan membolehkan penghayat untuk berinteraksi dengannya secara lebih semula jadi.




Saya menyusunkan objek saya iaitu bunga teratai di sudut kanan bawah. 





Semasa mengambil gambar ini, saya menyusun objek saya iaitu lampu jalan di titik persilangan di bahagian bawah sebelah kiri. Pada masa yang sama, seekor burung berhenti di atas lampu jalan tersebut dan menwujudkan gambaran yang comel. 

0 comments:

Post a Comment